Olive, igen af Elizabeth Strout | Svendborg Bibliotek

Olive, igen af Elizabeth Strout

Olive, igen

Ikke alle hovedpersoner er lige lette at holde af. Olive Kitteridge er én af dem.

Hun er gift med Henry, hendes absolutte modsætning – venlig blid og vellidt.
Han siger på et tidspunkt at han i deres lange ægteskab aldrig har hørt hende sige undskyld – det tror vi på!

Men hvad er det så der gør, at jeg elskede at læse og lære Olive Kitteridge at kende?
Hun rammer mig, hun er måske en lille del af mig – og så forstår jeg efterhånden at hun slet ikke er så barsk endda og efterhånden som jeg lærte den tilsyneladende barske, kiksede og måske lidt ubehøvlede Olive at kende, må jeg sige, at jeg har lyst til at byde hende på en kop kaffe og et stykke god chokolade.

Tina

Elizabeth Strout: Olive, igen : roman
Hvad tænker og føler en lidt sær, ældre kvinde? Hvordan påvirker hendes tilstedeværelse livet i en lille by? "Olive, igen" fortæller om alt dette, og meget mere. For læsere af langsomme romaner med mennesker i centrum

Udgivet: Torsdag 10. marts 2022 • Opdateret: Torsdag 10. marts 2022