Hex Hall: Dæmonens hævn af Rachel Hawkins | Svendborg Bibliotek

Hex Hall: Dæmonens hævn af Rachel Hawkins

Hex Hall

Mød prodigium på Hecate Hall, og hør hvad der sker, når der dør én efter én på skolen.

Man møder Sophia Mercer, som bliver kaldt Sophie og Mercer, og som er en sort heks. Hun kommer hen på en skole for formskiftere, hekse og alfer.

Formålet med Hecate Hall, er med bogens egne ord: “…at beskytte og uddanne børn af formskiftere, hekse og alfer, der har afsløret deres evner og dermed bragt hele prodigium-samfundet i fare”. Hør hvad der sker, når der dør flere.

Den er realistisk, fordi hun ikke er den bedste på skolen. Samtidig er det en god fantasy historie med masser af humor og ironi i.

Julie, praktikant

Rachel Hawkins: Hex Hall. Bind 1, Dæmonens hævn
Af Rachel Hawkins (2011)
16-årige Sophie, som er heks, sendes til en kostskole for hekse, alfer og formskiftere efter en uheldig episode med trylleformular. En række mystiske overfald på flere af eleverne trækker straks efter Sophies ankomst sorte skyer over kostskolen