Bag dem synger døden af Karin Fossum | Svendborg Bibliotek

Bag dem synger døden af Karin Fossum

Bag dem synger døden

Karin Fossum skriver poetisk smukt og alligevel råt. Det er en kriminalroman og vi bliver ikke sparet.

Konrad Sejr er kriminalkommissæren som skal opklare mordet på først en ung kvinde og herefter en ung mand.

Tilsyneladende hænger de to dødsfald ikke sammen, men er læseren kvik og har lyst til at opklare sammen med politiet, finder vi efterhånden en sammenhæng.
Kommissær Konrad Sejr er i sin karrieres slutning, hans hund Frank absolut ligeså!

Bogen er den sidste i serien om Konrad Sejr, men kan sagtens læses uafhængigt af de øvrige bind.
Den er lidt barsk, men som belønning får vi eminent beskrevne menneskeskæbner.

Tina

Karin Fossum: Bag dem synger døden
Af Karin Fossum (2021)
To unge findes dræbt med nogle ugers mellemrum. Politiet i Oslo forsøger at finde ud af, om der er en sammenhæng. En roligt fremadskridende og klog psykologisk krimi for læsere, der vil forstå menneskelige mekanismer bag en forbrydelse og de tragiske tilfældigheder, der kan ødelægge alt