Kom og vær Sammen om verdensmål! | Svendborg Bibliotek

Kom og vær Sammen om verdensmål!

Sammen om verdensmål
Foto:colourbox.dk

Vær med i et lokalt fællesskab, hvor verdensmål bliver til hverdagsmål.

Sammen om Verdensmål er et projekt som, på tværs af landet og med folkebibliotekerne som ramme, skaber, dyrker og styrker lokale fællesskaber, der bidrager til ét eller flere af FN’s Verdensmål.

Som aktiv i dette projekt kan du være med til at skabe stærke fællesskaber, lokal forandring - og gennem mange bække små - en bedre verden.

Giv dine idéer lokalt liv

Sammen om verdensmål blev sparket i gang i april 2021, hvor biblioteket var vært for to opstartsmøder med oplæg og idéudveksling. Her var fokus på biodiversitet og havevildskab i den nære natur. Men projektet kan rumme mange andre, lokale initiativer, hvis blot de bidrager til den bæredygtige udvikling.

Har du en god idé, eller har du lyst til at være en del af et lokalt fællesskab for en god sag? Så kontakt en af de nedenstående medarbejdere på Svendborg Bibliotek, og høre mere om, hvordan vi er Sammen om verdensmål.

Jeanette: 6223 5038  Diana: 6223 5002   Jeanet: 6223 5012
jeanette.vaarum.andersen@svendborg.dk    diana.bogelund.rosholt@svendborg.dk  jeanet.soegaard.jensen@svendborg.dk

Læs mere om Sammen om Verdensmål på www.sammenomverdensmål.dk

Udgivet: Torsdag 19. maj 2022 • Opdateret: Torsdag 19. maj 2022