Klimasang konkurence | Svendborg Bibliotek

Klimasang konkurence

Danmarks Klimasang
Foto:Danmarks Klimasang

Danmarks Klimasang bliver kåret til den store nationale fællesspisning 27. april 2023. Vær med i konkurrencen og hør om det er din sang der vinder, under den grønne fællesmiddag på Gudme bibliotek torsdag den 27. april 2023.

VÆR MED I KONKURRENCEN OM
DANMARKS KLIMASANG

De danske folkebiblioteker inviterer alle, unge som gamle, til at deltage i konkurrencen om at skrive ’Danmarks Klimasang’.

Vil du deltage i konkurrencen om at skrive Danmarks Klimasang, skal du skrive en sang, som inspirerer til fællesskab, håb og klimahandling. Sangen kan enten skrives på en kendt melodi eller på en nyskrevet. Sangen skal blot kunne synges som fællessang.

Du skal indsende dit bud senest 28. marts 2023 (som er Earth Overshoot Day i Danmark) via formularen nederst på denne side.

LANCERING

Vinderen offentliggøres torsdag den 27. april i UGE 17, verdensmålsugen i 2023.

Denne aften afvikles der en stor landsdækkende, grøn fællesmiddag i samarbejde med Danmark Spiser Sammen og Danmarks Nationale Klimahandledag.

Vi har grøn fællesspisning på Gudme Bibliotek torsdag d.27. april.

En af fællesmiddagene finder sted på Det Bibliotekspolitiske Topmøde i Odense, hvor 500 mennesker er samlet, og her vil musiker Katrine Muff sammen med middagsgæsterne synge vindersangen som fællessang.

Alle kan live overvære opførelsen af fællessangen, som vil blive vist på www.klimasang.dk.
Det  vises på biblioteker, i forsamlingshuse, ude i private hjem og alle de andre steder, hvor folk også samles og spiser sammen den aften.

Vær med til fællessangen til din fællesmiddag, torsdag aften den 27. april kl. 20 på www.klimasang.dk

UDVÆLGELSE OG PRÆMIE

Til at udvælge vinderen af ’Danmarks Klimasang’ er nedsat en dommerkomite bestående af musiker Katrine Muff, komponist Rasmus Skov Borring og af direktør i Danmarks Biblioteksforening Michel Steen-Hansen.

Vindersangen bliver præmieret med billetter til en dansk festival eller en anden musisk event til en pris af op til 10.000 kr.

Konkurrencen er udskrevet og finansieret af Danmarks Biblioteksforening.

INDSEND DIT FORSLAG

Indsend dit sangforslag her: uge17.dk/klimasang