Det blomstrer på buffetten | Svendborg Bibliotek

Det blomstrer på buffetten

Det kribler og krabler, spirer og summer på Svendborgs insektbuffet. Men hvilke planter er det, som vi og insekterne kan glæde os til?

På Svendborg Bibliotek får vi mange henvendelser fra svendborgensere og andre forbipasserende, som er begejstrede for blomsterfloret på Dronningemaen og ved bibliotekets hovedindgang og rigtig mange vil gerne vide, hvad det er for planter, som vokser i buffetten.

Da vi i sommeren 2021 opsatte "Blomsterpostkassen" ved bibliotekets hovedindgang og bad om hjælp til at gøre insektbuffetten endnu vildere, væltede det ind med frø fra byens blomsterglade borgere. De fleste af jer var så snedige at forsyne jeres rundhåndede donationer med information om, hvilke frø I havde lagt i postkassen.

Borgernes donationer har suppleret, den oprindelige frøblanding og buffetten byder dermed i sæson 2022 på følgende lækkerier:

Akkelejer
Astrantia