I det fjerne af Hernan Diaz | Svendborg Bibliotek

I det fjerne af Hernan Diaz

I det fjerne

Vidunderlig fortalt debutroman om den svenske udvandredreng Håkan Söderström, der i midten af 1800-tallet drager mod Amerika med sin bror.

På vejen mod New York kommer Håkan væk fra sin bror Linus og ender på den forkerte kyst, nemlig San Francisco. Herfra rejser han tværs over Amerika for at finde Linus. På vejen møder han alt fra kvaksalvere, revolvermænd, guldgravere til religiøse fanatikere.

Fra naturens side er Håkan udstyret med en uopslidelig fysik, og han er stærk som en urokse, og det bliver ofte hans redning.

Fra allerførste side blev jeg suget ind i historien om Håkan. Diaz skriver fantastisk og bogen er fuld af overskud og fortællelyst.

Jesper

Hernan Diaz (f. 1973): I det fjerne
En ung svensk immigrant ender i 1800-tallet alene i den amerikanske ødemark. Det bliver starten på en vild fortælling. Til læsere med interesse i historiske romaner og mere specifikt dem, der omhandler den amerikanske frontiermyte

Udgivet: Onsdag 26. januar 2022 • Opdateret: Onsdag 26. januar 2022