De afghanske sønner af Elin Persson | Svendborg Bibliotek

De afghanske sønner af Elin Persson

De afghanske sønner

En fantastisk debutbog alle aldersgrupper bør læse.

Romanen skildrer hverdagen på et asylcenter for ledsagede flygtningebørn, set fra Rebekkas perspektiv som er ny i jobbet på et asylcenter.

Rebekka forsøger at bevare distancen, men det er svært, når der er ægte liv, skæbner og følelser på spil.

Forfatteren vandt Nordisk Råds børne- og ungdomslitteraturpris 2021.

Som læser til de unges skæbner, kan det til tider opleves som tragisk og udsigtsløst for de tre unge asylsøgende afghanere Ahmad, Hamid og Zaher.

Det er en barsk fortælling i korte små kapitler om drømmene, kriserne, sammenholdet, skænderierne og den lange ventetid på et svensk asylcenter anno 2021.

Berit

Elin Persson (f. 1992): De afghanske sønner
Rebecka er ny i jobbet på et asylcenter for uledsagede flygtningebørn. Her møder hun de tre afghanske drenge: Ahmed, Hamid og Zaher. Aktuel ungdomsroman for både unge fra 14 år og opefter og voksne læsere

Udgivet: Onsdag 19. januar 2022 • Opdateret: Onsdag 19. januar 2022