Lightfall: The Girl & the Caldurian af Tim Probert | Svendborg Bibliotek

Lightfall: The Girl & the Caldurian af Tim Probert

Lightfall

Da Beas Bedstefar (Grise Troldmanden) en dag efterlader en kryptisk besked og forsvinder, må Bea drage ud på en farefuld søgen gennem Irpa for at finde sin bedstefar.

Med sig på rejsen har hun en flaske med evig ild, katten Nimm og den entusiastiske eventyrer Cadwallader (kaldet Cad).

The Girl & the Caldurian er historien om Beas søgen og personlige udvikling, men den er også historien om Riget Irpa og det bliver hurtig klart at der er mere på spil end Bea nogensinde kunne have drømt om.

Med en varm og behagelig streg, pudsige, interessante karakterer og en fantastisk spændende verden, er Lightfall et sikkert hit for alle, uanset om du er en af dem der tror de ikke kan li’ tegneserier eller ej.

Erik

Tim Probert: Lightfall - the girl & the Galdurian
Af Tim Probert (2020)
Deep in the heart of the planet Irpa stands the Salty Pig’s House of Tonics & Tinctures, home of the wise Pig Wizard and his adopted granddaughter, Bea. As keepers of the Endless Flame, they live a quiet and peaceful life, crafting medicines and potions for the people of their once-prosperous world. All that changes one day when, while walking through the woods, Bea meets Cad, a member of the Galdurians, an ancient race thought to be long-extinct