Kvinden i den lilla nederdel af Natsuko Imamura | Svendborg Bibliotek

Kvinden i den lilla nederdel af Natsuko Imamura

Kvinden i den lilla nederdel

Forestil dig, at der er en person, som du ikke selv kender til og som, uden at du ved det, følger efter og observerer dig, og således kender rigtig meget til din hverdag og dit liv.

Sådan er det i denne japanske novella, hvor Kvinden med den gule cardigan ønsker at bryde sin egen ensomhed og blive venner med Kvinden i den lilla nederdel.

Da tingene ikke helt tager den drejning, hun selv har ønsket, går vores fortæller fra at observere og hjælpe til yderligheder som til spionage, stalking og ….

Læs denne lille fine og finurlige perle og bliv klogere på japanske forhold, men også universelle problematikker.

Eva

Natsuko Imamura (f. 1980): Kvinden i den lilla nederdel
Serie:
En ugift kvinde i 30'erne fascineres af en jævnaldrende kvinde, der er kendt i kvarteret som kvinden i den lilla nederdel. På afstand manipulerer hun med hendes liv, for målet er at blive hendes veninde. Sælsom, skæg og tankevækkende roman til alle læsere af nutidig japansk litteratur

Udgivet: Torsdag 7. oktober 2021 • Opdateret: Torsdag 7. oktober 2021