Svendborgenserne elsker deres bibliotek | Svendborg Bibliotek

Svendborgenserne elsker deres bibliotek

National brugerundersøgelse
Foto:Slots- og Kulturstyrelsen

Svendborg Bibliotek har nogle af landets mest tilfredse biblioteksbrugere. Det viser resultaterne af den hidtil største undersøgelse af brugen af landets folkebiblioteker.

I foråret 2016 blev brugerne af Svendborg Bibliotek venligt bedt om at svare på en række spørgsmål om,
hvordan de bruger deres bibliotek, og hvad de synes om det.
De mange spørgsmål, og de mange svar i den lokale brugerundersøgelse var en del af en større,
national brugerundersøgelse af landets folkebiblioteker, iværksat af Slots- og kulturstyrelsen.
Med i alt 53.791 svar fra landets brugere er undersøgelsen den største og mest omfattende der indtil nu, er lavet af borgernes brug af landets folkebiblioteker.
I Svendborg Kommune har i alt 676 borgere deltaget i undersøgelsen.

Biblioteket som mødested
Undersøgelsen viser en høj grad af tilfredshed med Svendborg Bibliotek, både hvad angår husets personale og tilbud.
De lokale resultater viser også, at svendborgenserne er glade for, at de kan blive betjent helt lokalt i Svendborg biblioteks mange filialer.
Herudover sætter folk pris på husets mange og forskelligartede arrangementer.
I undersøgelsen foreslås det, at man kan vælge at opprioritere bibliotekets mødestedsfunktioner.

De lokale resultater af den nationale brugerundersøgelse kan ses her:
PDF icon svendborg_national_bruger-_og_benchmarkundersoegelse_paa_folkebiblioteksom.pdf

Af: nj

Udgivet: Lørdag 8. oktober 2016 • Opdateret: Mandag 10. oktober 2016