Vi vender tilbage til normalen – også på eReolen | Svendborg Bibliotek

Vi vender tilbage til normalen – også på eReolen

Dekorativt billede
Foto:ereolen.dk

Fra d. 1. juni kan du, som låner på Svendborg Bibliotek, igen ”kun” låne tre e- og tre lydbøger på eReolen.

Siden første nedlukning har Svendborg Bibliotek udvidet adgangen til e- og lydbøger, men fra d. 1. juni sænkes den månedlige kvote på tjenesten eReolen til samme niveau som før corona.

Nu er hverdagen nemlig så småt vendt tilbage på kommunens biblioteker og dermed også en mere normal fordeling af bibliotekets midler. Det er nemlig ikke gratis at stille de digitale materialer til rådighed, hvert lån foretaget på tjenesten eReolen koster biblioteket ca. 15 kr. Og det løber op, nu hvor endnu flere Svendborg-lånere er blevet aktive brugere af eReolen.

I det forgangne år har lånerne for alvor fået øjnene og ørerne op for de digitale litteraturmedier, ja faktisk steg brugen af eReolen med hele 50% mellem 2019 og 2020. Derfor valgte vi at fordoble kvoten på lån af e- og lydbøger, da coronaen sidste år brat begrænsede adgangen til fysiske bøger. Men nu hvor der igen er fri adgang til de bugnende hylder på de genåbnede biblioteker, vender altså også det digitale bibliotek tilbage til normalen.

Husk, at der på eReolen findes 26.000 såkaldte ”Blå titler” som frit kan lånes, når kvoten er opbrugt.

Besøg eReolen her

Udgivet: Onsdag 26. maj 2021 • Opdateret: Onsdag 26. maj 2021