Børnenyhedsbrev: September-November | Svendborg Bibliotek

Børnenyhedsbrev: September-November

Kære læser

Velkommen til den første udgave af børnenyhedsbrevet. Der sker en masse for børn og deres familier i Svendborg. Alene på biblioteket er efteråret fyldt med teaterforestillinger, workshops, højtlæsning og konkurrencer. Børnebiblioteket samarbejder på kryds og tværs med byens andre institutioner, Børne- og ungekulturelt netværk samt byens boblende kreative vækstlag om at skabe gode, kulturrige børneliv for byens yngste verdensborgere.  Og alt det skal du høre meget mere om, så du får så meget glæde af det som muligt! Læs meget mere her:

Børnenyhedsbrev

Du vil altid kunne finde nyhedsbrevet i en trykt udgave på bibliotekets hylder. Herunder præsenterer vi et lille uddrag, mens du kan se hele indholdet her:

Kig i børnenyhedsbrevet her

Læslæslæs

Læs læs læs

Masser af inspiration om alt det nye du finder på Børnebibliotekets hylder. Hent et gratis eksemplar næste gang du besøger biblioteket.

Se mere her

Heltemod og hamskiftere

Gå på opdagelse i den store udstilling Heltemod og Hamskiftere, skabt over bogen Vikingesagn af Josefine Ottesen.
I udstillingen viser fem runesten jer ind i bogen, sagnet og vikingernes verden.

Læs mere om udstillingen her

Orlaprisen 2018

Børnenes helt egen bogpris! I ugerne 38-41 har børnene mulighed for at stemme på deres favorit i fire forskellige kategorier. Hver uge skal der stemmes på en ny.

Se de nominerede og stem her

Far henter fredag

Fredag den 12. oktober, fejrer vi fædre på biblioteket i Vester Skerninge. Vi vil så gerne se flere fædre på biblioteket, så tag far i hånden og smut forbi.

Læs mere her

Ulveungen Urds uhyggelige Halloween

Er du klar til Halloween?

Nu er det igen tid til lidt uhygge, græskarhoveder og efterårsstemning. På Biblioteket har vi masser af gode bøger til store og små; de sjove, de gyselige og dem der giver tips til at holde (u)hyggelige fester.

Kom i Halloween stemning her

Find beskrivelser af aktiviteter og arrangementer og køb billetter
på vores hjemmeside www.svendborgbibliotek.dk

Adresser og åbningstider | Det sker | Afmeld nyhedsbrev |