Vær med i sommerens store læsekonkurrence og vind flotte præmier | Svendborg Bibliotek

Vær med i sommerens store læsekonkurrence og vind flotte præmier

Sommerbogen 2022
Foto:Læsesporet.dk

Læs eller lyt til mindst tre bøger og udfyld anmeldelseskortet, du henter i Børnebiblioteket. Vær med i Sommerbogen og vind flotte bogpræmier.

Sommerbogen er for dig, som er mellem 6 og 15 år gammel.

Sådan gør du:

• Læs eller lyt til mindst tre bøger og udfyld anmeldelseskortene (som du finder på Børnebiblioteket) eller print det her:PDF icon udfordringsark_2022_printopdateret_0.pdf
  • Gennemfør mindst 10 af de 30 læseudfordringer. Du må gerne kombinere dem på tværs, f.eks. hvis du læser en bog med magi (1) sammen med eén du kan lide (2) med fødderne i vand (3) - så har du allerede klaret tre opgaver.
  • Når du har gennemført, skal kortet afleveres på biblioteket senest 20. august, så kan du vælge en bog, og er samtidig med i lodtrækningen om de tre hovedpræmier, hvor man får lov til at "tømme" en boghandel på fem minutter.
  • Spørg børnebibliotekaren, hvis du har brug for hjælp eller inspiration til bøger, der passer til udfordringerne.

Udgivet: Fredag 1. juli 2022 • Opdateret: Fredag 8. juli 2022