Kaptajnen og Ann Barbara af Ida Jessen | Svendborg Bibliotek

Kaptajnen og Ann Barbara af Ida Jessen

Kaptajnen og Ann Barbara

Ida Jessen har skrevet en fabelagtig roman om den stædige kaptajn Ludwig von Kahlen, der sætter sig for at opdyrke den danske hede.

I midten af 1700-tallet ankommer von Kahlen, der bygger på en autentisk persen, til Jylland. Til folks store morskab giver han sig til at bygge et hus på egnens meste golde og forblæste sted. Kaptajnen er en stolt mand, som ufortrødent kæmper mod både hånen, jordens beskaffenhed og den ondskabsfulde herremand Schinkel. Men han skal ikke kæmpe alene, for en dag dukker den unge kvinde Ann Barbara op.

Ida Jessen gør et stykke danmarkshistorie utrolig levende, hendes sprog er uovertruffen, og romanens karakterer er nederdrægtige, elskelige og farverige. Glæd jer til at møde kaptajnen, Schinkel, Ann Barbara og taterpigen Annmai Mus.

Jesper

Af: jbk