Håbets rejsende af Isabel Allende | Svendborg Bibliotek

Håbets rejsende af Isabel Allende

Håbets rejsende

En vaskeægte familie og kærlighedshistorie - lige som jeg ved, mange læsere elsker den.

Fortællingen starter i Spanien i 1938. Den spanske borgerkrig er på sit højeste og familiens unge mænd er i krig. Da angrebene fra Francos tropper bliver for voldsomme, flygter Victor sammen med sin gravide svigerinde Roser først til Frankrig og siden videre til Chile.

Her starter de et nyt liv, han som læge og hun som pianist og musiklærer, men tiden drømmer de om engang at vende hjem. Hvor vi tidligere har kendt Isabel Allende som forfatter til magisk realisme bygger Håbets rejsende på virkelige personer og fakta.

Tina

Isabel Allende: Håbets rejsende : roman
Af Isabel Allende (2020)
Dramatisk fortælling om Victor og hans gravide svigerinde Roser, der i 1939 flygter fra general Francos tropper til Frankrig og videre til Chile med hjælp fra Pablo Neruda og hans chartrede skib Winnipeg. Til læsere af kærlighedsromaner og latinamerikansk litteratur