Giv en oplevelse i julegave | Svendborg Bibliotek

Giv en oplevelse i julegave

Foto:Les Kaner

Læg inspiration og læselyst under træet og glæd én du holder af med en aften i selskab med en af tidens store forfatternavne. Foråret på Svendborg Bibliotek byder på forfatteraftener med bl.a. Niviaq Korneliussen, Iben Mondrup og Søren Ulrik Thomsen. Se mere og book årets julegave her:

Iben Mondrup

Forfattersamtale med Iben Mondrup

Mød Iben Mondrup i en samtale med Svendborg Biblioteks Tina Karina Mortensen om bl.a. forfatterens forhold til Grønland, som præger store dele af forfatterskabet.

Hør om arbejdsprocesser, research og om arbejdet med at udforske og give plads til stemmer, som ofte overhøres i vores historie og samtid.

Tirsdag 2. februar kl. 19 - 20.30
Billetter á 60 kr./unge under 25 år - 30 kr.

Niviaq Korneliussen

Forfattersamtale med Niviaq Korneliussen

Niviaq Korneliussens forfatterskab viser det moderne Grønland, som det opleves indefra og kredser om temaer som identitet, homoseksualitet, og i Blomsterdalen, særligt om selvmord blandt helt unge grønlændere.

Mød modtageren af Nordisk Råds Litteraturpris 2021 og hør hende fortælle om sit arbejde med Blomsterdalen i en samtale med Nauja Bianco, direktør i Nordatlantisk Hus.

Mandag 7. februar kl. 19.00 - 2030,
Billetter á 60 kr./unge under 25 år 30 kr.

Søren Ulrik Thomsen

Forfatteraften med Søren Ulrik Thomsen

Fra City Slang til St. Kongensgade 23.

Søren Ulrik Thomsen har bevæget sig fra, at erfare et mytologisk storbymiljø i 1980’erne over et mere religiøst og erkendelsesmæssigt rum i 1990’erne til, at opnå en status som en nærmest folkelig poet i 2000-tallet.

Mød forfatteren og tag med ham på en poetisk slentretur gennem hans store forfatterskab, hvor København spiller en helt central rolle.

Mandag 7. marts kl. 19 - 20.30
Billetter á 75 kr./unge under 25 år 30. kr.

Udgivet: Onsdag 15. december 2021 • Opdateret: Tirsdag 4. januar 2022