5700 FORTÆLLER Forfattersamtale med Astrid Saalbach | Svendborg Bibliotek

5700 FORTÆLLER Forfattersamtale med Astrid Saalbach

Foto: Robin Skjoldborg

Velkommen til en aften, hvor fortællingen forbinder Faaborg og Grønland, på tværs af have og århundreder. Forfattersamtale mellem Astrid Saalbach og Jannie Schjødt Kold med udgangspunkt i romanen Der hvor du ikke vil hen. Romanen lægger fra land i Faaborg i begyndelsen af 1900-tallet og fletter to kvindeskæbner sammen med forfatterens egen, via Grønland. under første verdenskrig.

Samtalen vil kredse om udlængsel og om at skrive steder frem på tværs af tiden, inspireret af begivenheder, fortællinger og personer i forfatterens egen slægt. Og om det uundgåelige i, at komme til at pille i såret i forholdet mellem Danmark og Grønland i arbejdet med Der hvor du ikke vil hen,

Samtalepartner, journalist Jannie Schjødt Kold er selv, som Saalbach forfatter og dramatiker. Hun er bla. dramatikern bag BaggårdTeatrets usynlige, stedsspecifikke teaterforestillinger Mod strømmen og Under isen.

5700fortaeller_nyhed

Køb din billet ved at klikke ind på billet

Astrid Saalbach: Der hvor du ikke vil hen : roman
Af Astrid Saalbach (2021)