Rekordår for Svendborg Bibliotek | Svendborg Bibliotek

Rekordår for Svendborg Bibliotek

Rekordår på Svendborg bibliotek

Det har været en varm sommer, i hvert fald på Svendborg Bibliotek. Her har lånerne nemlig udtrykt deres kærlighed til den fysiske bog i et rekord stort udlån.

Svendborgenserne er vilde med bøger! Især dem, de kan låne med i rejsetasken og nyde vægten og duften  af i liggestolen eller hængekøjen. Den fysiske bog lever og har det godt blandt lånerne på Svendborg Bibliotek, som igen i år har slået deres egen rekord i sommerlån.

I juni og juli 2024 er udlånet af fysiske bøger steget med 9% sammenlignet med sidste års flotte udlånstal for samme periode. Udlånet af fysiske bøger til børn, både dem, de kan læse selv og dem, som de skal have en voksen til at læse højt af, tegner sig for en stigning på 16 % i forhold til 2023.

Fyldte arrangementer
Også på arrangementssiden kan engagementet fra Svendborgs læselystne lånerne mærkes. Her har vi i forårssæsonen oversteget alle egne forventninger og haft besøg af 55 % flere deltagere end i samme periode i 2023.

Udgivet: Tirsdag 3. september 2024 • Opdateret: Onsdag 4. september 2024