Børnenes Thorstein | Svendborg Bibliotek

Børnenes Thorstein

Thorstein Thomsen

Tirsdag gæster Thorstein Thomsen biblioteket. Selvom han i de seneste år mest har udgivet romaner for voksne, sniger der sig stadigvæk en børnebog ind i ny og næ...

Køb billet til tirsdagens forfatterforedrag

Thorstein Thomsen (f. 1950): Pigen fra Troldehøj
En flok troldeunger bor sammen med en gammel troldkvinde og troldehøvdingen, Mons, i Troldehøj. Mons fortæller troldeungerne uhyggelige historier om de farlige mennesker. Men er det nu menneskerne, der er de onde?
Emneord: trolde
Thorstein Thomsen (f. 1950), Bo Odgård Iversen: Den lille elbil
Billedbog med rimet tekst. Den lille røde elbil og den orange kat er gode venner, som mødes om natten, men en dag er katten væk. Elbilen drager ud for at opleve resten af verden. Mon den nogensinde skal se katten igen?
Thorstein Thomsen (f. 1950), Lea Letén: Sørøveren og dragen
Billedbog. Da Frida på sin fødselsdag bliver kidnappet, må de fire sørøvere træde i karakter
:

Thorstein Thomsen (f. 1950): To mus og en nissepind : en julehistorie i otte besøg
Julefortælling hvor den lille stille indemus Kalle får besøg af den frække, glade og udadvendte mus Mustafa, der stammer fra Tyrkiet og rejser rundt med et rockorkester
Emneord: jul mus venskab

Af: nj