Valgmøde i Svendborg: Mød dine EU-kandidater | Svendborg Bibliotek

Voksne

Gratis m. tilmelding

Valgmøde i Svendborg: Mød dine EU-kandidater

Det gælder EU’s fremtid, når danskerne den 9. juni skal stemme til Europa-Parlamentsvalget 2024. I hvilken retning skal det europæiske samarbejde udvikle sig og hvordan løser vi de mange udfordringer? Det diskuterer vi med kandidaterne på Svendborg Bibliotek.

Omkring 400 millioner stemmeberettigede europæere skal til sommer sætte deres kryds til Europa-Parlamentsvalget og dermed være med til at definere EU’s fremtid. Nu har du mulighed for at møde og diskutere med de kandidater, der kæmper om de 15 danske pladser i EU-Parlamentet.

De seneste fem år har udgjort en højdramatisk periode i EU’s historie, hvor spørgsmålene står i kø blandt andet angående klima, krig, forsyningssikkerhed, udvidelser, geopolitik. Men hvad bliver valgets store dagsordener? Hvem er kandidaterne? Og hvad vil de arbejde for i Parlamentet?

Panelet af EP-kandidater offentliggøres snarest.

Valgmødet arrangeres af DEO (Demokrati i Europa Oplysningsforbundet) med støtte fra Europa-Nævnet og Europa-Parlamentet i Danmark.

Arrangmentet er gratis, men tilmelding er nødvendig.

TILMELD DIG HER

Af: na