‘Stormfulde højder’,- Kate Bush og Emily Brontë | Svendborg Bibliotek

Voksne

50 kr.

‘Stormfulde højder’,- Kate Bush og Emily Brontë

Et tryllebindende foredrag om to storslåede værker, der er tæt forbundne på tværs af 130 år.

Kate Bush var blot 19 ảr, da hun udgav sin debutsingle “Wuthering Heights” i 1978 og revolutionerede musikkens verden.

Inspirationen hentede hun i Emily Brontës romanklassiker Stormfulde højder fra 1847 om Catherine og Heathcliff - en vild og brutal historie om besættelse, kærlighed, hævntørst og død, skrevet af en menneskesky præstedatter på den engelske hede.

Kom med til et stemningsfuldt foredrag, hvor Anya Mathilde Poulsen fortæller om Wuthering Heights-universet, de to værkers fælles historie og de usædvanlige kvinder, der skabte dem.

Anya Mathilde Poulsen er forfatter til bogen Vilde kvinder, mørke toner - om køn og musik.

Udgivet: Mandag 22. januar 2024 • Opdateret: Mandag 22. januar 2024