Sæt dig til rette i den hyggelige sofa og nyd tyngden af en rigtig bog. I SAKs nye kunstbibliotek er der bøger fra gulv til loft. De over 1.000 bøger dækker kunsthistorie, biografier, fynske, danske og internationale kunstbøger og smukt illustrerede opslagsværker.

Langs den ene væg i SAKS Kunstbibliotek står Kunstbygningens egen samling af kunstbøger. Langs den anden står et udvalg af Svendborg Biblioteks store samling af kunstnerbiografier, kunsthåndbøger og andre smukke bøger fra kunstens verden.

Kunstbiblioteket følger SAKs åbningstider og der er fri adgang. Bøgerne fra Svendborg Biblioteks samling kan lånes med hjem via app-en BIBLIOTEKET og skal afleveres igen på Svendborg Bibliotek.

SAK Kunstbibliotek er blevet til i et samarbejde mellem SAK Kunstbygning og Svendborg Bibliotek.

BESØG SAKs HJEMMESIDE HER

Af: jbk