Stemmer i Voks: Et koncertforedrag om hedens glemte liv og sange | Svendborg Bibliotek

Stemmer i voks
Foto:Sorten Muld PR-foto

Mandag, april 29, 2024 - 18:30 til 20:30

Svendborg Bibliotek

Voksne

60 kr.

Stemmer i Voks: Et koncertforedrag om hedens glemte liv og sange

Med fra 2/3 af kernen i Sorten Muld; sanger Ulla Bendixen og komponist Martin Ottosen.

Lyset er sat på de kraftfulde sagn og sange, som stadig levede blandt hedens småkårsfolk ved 1900-tallets begyndelse - og på den mand, der viede sit liv til at samle disse folkeminder op, før de endegyldigt forsvandt; Evald Tang Kristensen.

Fortællingen flettes sammen med parrets nærværende nyfortolkninger af sangene fra de rå fonografoptagelser.

Instrumenter som trædeorgel, mandolin, nøgleharpe, jødeharpe, og let forstemt klaver understøtter sangenes tidløse historier, som - på trods af hverdagens hårde slid og små kår - besynger menneskets ukuelige stræben efter lykken og kærligheden.

Vi slutter aftenen af med, at tage hinanden i hænderne og danser folkedans.

Udgivet: Mandag 22. januar 2024 • Opdateret: Mandag 22. januar 2024